• Lägsta pris garanti
  • Fri frakt från € 75, -
  • Leverans inom 3-4 arbetsdagar
  • €9,95 frakt

Villkor

Innehållsförteckning:

Artikel 1 - Definitioner

Artikel 2 - identitet entreprenören

Artikel 3 - Tillämpning

Artikel 4 - Erbjudandet

Artikel 5 - Kontraktet

Artikel 6 - Ångerrätt

Artikel 7 - Kostnader i händelse av återkallelse

Artikel 8 - Undantag från ångerrätten

Artikel 9 - Priset

Artikel 10 - Efterlevnad och garanti

Artikel 11 - Leverans och genomförande

Artikel 12 - varaktighet transaktioner: varaktighet, uppsägning och förnyelse

Artikel 13 - Betalning

Artikel 14 - Klagomål

Artikel 15 - Tvister

Artikel 16 - Ytterligare eller andra villkor

 
Artikel 1 - Definitioner
I dessa villkor skall gälla:
1. Grace Period: Den period inom vilken konsumenten kan utnyttja sin ångerrätt;
2. Konsument: den fysiska person som inte agerar inom ramen för professionella eller företag och ett distansavtal med entreprenören;

3. Dag: kalender;

4. Transaktions Varaktighet: ett distansavtal som avser en rad produkter och / eller tjänster, leverans och / eller inköp fördelas över tiden;

5. varaktigt medium: varje innebär att konsumenten eller företag som gör det möjligt för information till honom personligen riktas att lagra på ett sätt som framtida samråd och oförändrad återgivning av den lagrade informationen.

6. Ångerrätt: möjligheten för konsumenter att se inom avtalsperioden väntar;

7. Entreprenör: de fysiska eller juridiska produkter och / eller tjänster till konsumenter;

8. Avstånd avtal: ett avtal i samband med ett system som organiseras av entreprenören för distansförsäljning av produkter och / eller tjänster tills ingående av avtalet uteslutande använder ett eller flera kommunikationstekniker avstånd;

9. Teknik för distanskommunikation: medel som kan användas för att ingå ett avtal, utan att konsumenten och näringsidkaren är i samma rum.

 

Artikel 2 - identitet entreprenören
FSK Nätbutiker BV www.theorientalshop.nl

William Hedastraat 23

Telefon: 0657990837 9-17 åtkomlig

E-post: info@theorientalshop.nl

Kommersiell Register: 56345860

Mervärdesskatt: NL852083336B01

 

Om verksamheten i bolaget är föremål för en relevant regim licensiering:

information om tillsynsmyndigheten:

 

Om företagaren ett reglerat yrke:

- Den yrkesorganisation eller organisation som han är knuten;

- Den professionella, den plats i EU eller Europeiska ekonomiska samarbetsområdet där det delas ut;

- En hänvisning till de yrkesregler som gäller i Nederländerna och instruktioner där och hur dessa yrkesregler åtkomliga.

 

Artikel 3 - Tillämpning
1. Dessa allmänna villkor gäller för varje erbjudande av entreprenören och eventuella avtal som ingåtts på distans mellan företag och konsumenter.

2. Innan distansavtalet ingås, texten i dessa allmänna villkor görs tillgänglig för konsumenten. Om detta inte rimligen är möjligt, innan avtalet ingås på distans, tyder på att de allmänna villkoren för inspektion vid näringsidkarens lokaler och kommer att skickas kostnadsfritt så snart som möjligt, på begäran av konsumenten.

3. Om distansavtalet ingås elektroniskt, trots föregående stycke och innan distansavtalet ingås, att texten i dessa villkor elektroniskt göras tillgängliga för konsumenten på ett sådant sätt att den konsumenten ett enkelt sätt kan lagras på ett varaktigt medium. Om detta inte rimligen är möjligt, innan distansavtalet ingås, anger var man vara medveten om de allmänna villkoren elektroniskt och att de kommer att skickas kostnadsfritt på begäran av konsumenten elektroniskt eller på annat.

4. I händelse av att förutom dessa allmänna villkor även specifika produkt- eller tjänste villkor gäller, skall den andra och tredje stycket tillämpas och konsumenten kan alltid, i händelse av motstridiga villkor åberopa den tillämpliga bestämmelsen för honom är mest gynnsamma.

 
Artikel 4 - Erbjudandet
1. Om ett erbjudande har en begränsad varaktighet eller på vissa villkor, kommer detta att uttryckligen anges i erbjudandet.

2. I erbjudandet ingår en fullständig och korrekt beskrivning av produkterna och / eller tjänster. Beskrivningen är tillräckligt detaljerad för att möjliggöra en korrekt bedömning av erbjudandet av konsumenten. Om entreprenören använder dessa bilder är en sann bild av de produkter och / eller tjänster. Uppenbara misstag eller fel i erbjudandet är inte bindande.

3. Varje erbjudande innehåller sådan information som är tydlig för konsumenten vilka rättigheter och skyldigheter som är knutna till att acceptera erbjudandet. Detta gäller i synnerhet:

o priset inklusive skatter;

o eventuella kostnader för leverans;

o hur avtalet kommer att uppnås och vilka åtgärder de behöver;

o ansöka om ångerrätten eller inte;

o betalningssätt, leverans och fullgörande av avtalet;

o Tidsfristen för att acceptera erbjudandet, eller den period för att åtfölja priset;

o nivån av tariffen för distanskommunikation, om kostnaden för att använda tekniken för distanskommunikation beräknas på ett annat sätt än den ordinarie biljettpris för de kommunikationsmedel basis;

o om kontraktet lämnas efter Sammanfattningsvis och i så fall hur detta kan nås av konsumenten;

o hur konsumenten innan avtalet ingås, för att kontrollera de uppgifter som han enligt avtalet och reparera om så behövs;

o alla andra språk, inklusive holländska, får avtalet läggas in;

o det agerande som näringsidkaren omfattas och hur konsumenten kan rådfråga dessa beteendekoder elektroniskt; och

o kortaste löptid distansavtalet i händelse av en utökad transaktion.

 

Artikel 5 - Kontraktet
1. Avtalet är villkorat av bestämmelserna i punkt 4, som ingåtts vid tidpunkten för konsumenten accepterar erbjudandet och uppfyller motsvarande villkor.

2. Om konsumenten har accepterat erbjudandet elektroniskt kommer näringsidkaren omedelbart bekräfta elektroniskt mottagande av accept av erbjudandet. Fram mottagandet av denna acceptans inte har bekräftats av operatören, kan konsumenten häva avtalet.

3. Om avtalet skapas elektroniskt kommer näringsidkaren vidta lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda elektronisk överföring av data och garantera en säker webbmiljö. Om konsumenten kan betala elektroniskt kommer näringsidkaren att vidta lämpliga säkerhetsåtgärder.

4. Företagaren kan - inom lagens - informera eller konsumenten kan uppfylla sina betalningsåtaganden, och alla dessa omständigheter och faktorer som är relevanta för en sund ingående av distansavtal. Om operatören enligt denna undersökning var berättigat att inte ingå avtalet, har han rätt att vägra eller att fästa särskilda villkor för utförandet av en order eller förfrågan.

5. Entreprenören kommer produkten eller tjänsten till konsumenten följande information skriftligen eller på ett sådant sätt att den kan lagras på ett tillgängligt sätt av konsumenten på ett varaktigt medium för att skicka:

en adress av inrättandet av verksamheten där konsumenterna kan lämna in klagomål.

b. villkor och hur konsumenten kan utöva sin ångerrätt, eller ett klart uttalande om undantagna från ångerrätten;

c. information om garantier och service efter försäljning;

d. de uppgifter som ingår i artikel 4 punkt 3 i dessa villkor, om inte operatören denna information redan lämnats till konsumenten innan genomförandet av avtalet;

e. kraven för uppsägning av avtalet om avtalet har en löptid på mer än ett år eller är obegränsad.

6. I händelse av en längre transaktionen är bestämmelsen i föregående stycke gäller endast för den första leveransen.

 
Artikel 6 - Ångerrätt
Vid leverans produkter:

1. När du köper produkter, kan konsumenten häva avtalet utan att ange något skäl inom 14 dagar. Denna period börjar på dagen för mottagandet av produkten av konsumenten eller en i förväg utsedd av konsumenten och företagaren aviserade representant.

2. Under denna period kommer konsumenten att behandla produkten och förpackningen. Han kommer att vara en produkt bara för att packa upp eller använda som behövs för att bedöma om han vill behålla produkten. Om han utövar sin ångerrätt, kommer han att produkten uppfyller alla tillbehör och - om praktiskt möjligt - i sitt ursprungliga skick och förpackningar till företagaren, enligt näringsidkaren tillhandahålls rimliga och tydliga instruktioner.

När tillhandahåller tjänster:

3. När tillhandahåller tjänster, har konsumenten möjlighet att säga upp avtalet utan att ange några skäl för minst fjorton dagar, med start på dagen för att ingå avtalet.

4. För att utnyttja sin ångerrätt, konsumenten fokus till näringsidkaren leverera och / eller utseende på leverans till området förutsatt att rimliga och tydliga instruktioner.

 

Artikel 7 - Kostnader i händelse av återkallelse
1. Om konsumenten utövar sin ångerrätt, inte kommer att överstiga kostnaden för returfrakten kostnad.

2. Om konsumenten har betalat ett belopp, företagaren detta belopp så snart som möjligt, men senast 30 dagar efter retur eller annullering, återbetalning.

 
Artikel 8 - Undantag från ångerrätten
1. Operatören får utesluta ångerrätt från konsumenten i den omfattning som anges i punkt 2 och 3. Undantaget för ångerrätt gäller endast om företagaren tydligt i erbjudandet, åtminstone i tid för ingåendet av avtalet, anges.

2. Uteslutande av ångerrätt är endast möjligt för produkter:

en som är etablerade av entreprenören enligt konsumentens specifikationer .;

b. som är tydligt personligt i naturen;

c. som inte kan returneras på grund av sin art;

d. att förstöra eller bli föråldrade;

e. vars pris beror på sådana svängningar på finansmarknaden som företagaren har något inflytande;

f. för enskilda tidningar och tidskrifter;

g. för ljud och videoinspelningar och datorprogram som konsumenten har brutit förseglingen.

3. Uteslutning av ångerrätt är endast möjligt för tjänster:

a. på boende, transporter, catering eller fritids att bedriva ett visst datum eller under en viss period,

b. utbudet med uttryckliga samtycke konsumenten innan tidsfristen har löpt ut;

c. på vadslagning och lotterier.

 

Artikel 9 - Priset
1. Under den period som nämns i erbjudandet har inte höjt priserna på de produkter och / eller tjänster, förutom för prisförändringar på grund av förändringar i momssatser.

2. Trots föregående stycke, de tjänster och produkter vars priser är föremål för fluktuationer på finansmarknaden och där företagaren inte har någon kontroll, till varierande priser. Dessa svängningar och det faktum att alla prismål, är på erbjudandet.

3. Prishöjningar inom 3 månader efter det att avtalet ingicks är endast tillåtna om de följer av lagar eller förordningar.

4. Prishöjningar från 3 månader efter ingåendet av avtalet tillåts endast om näringsidkaren inte har gått och:

a. de är resultatet av lagar och andra författningar; eller

b. konsumenten har rätt att säga upp avtalet från och med datumet för höjning sker.

5. försörjning av produkter eller tjänster som nämns priser är inklusive moms.

 

Artikel 10 - Efterlevnad och garanti
1. Operatören garanterar att de produkter och / eller tjänster uppfyller kontraktsspecifikationerna som anges i erbjudandet, de rimliga krav på tillförlitlighet och / eller användbarhet och befintliga lagar om dagen för ingåendet av avtalet bestämmelser och / eller statliga föreskrifter. Om överenskommits, företagaren också se till att produkten är lämplig för annat än normal användning.

2. Genom näringsidkaren, tillverkaren eller importören påverkar inte de lagliga rättigheter och anspråk som konsumenten kan åberopa enligt avtalet mot näringsidkaren.

 

Artikel 11 - Leverans och genomförande
1. Näringsidkaren ska ta största möjliga försiktighet vid mottagning och genomföra beställningar av varor och vid bedömningen av ansökningar om tillhandahållande av tjänster.

2. Platsen för leverans är den adress som konsumenten gör känd för bolaget.

3. Med förbehåll för vad som anges i artikel 4 i dessa Villkor, accepterade bolaget order snabbt inom 30 dagar, om inte en längre leveranstid har överenskommits. Om leveransen är försenad eller om en beställning inte eller endast delvis genomförs, konsumenten får dem inom 30 dagar efter beställningen. Konsumenten i detta fall rätt att säga upp avtalet utan påföljd och ha rätt till någon ersättning.

4. I händelse av upplösning i enlighet med föregående stycke, operatören det belopp som konsumenterna betalas ut så snart som möjligt, dock senast 30 dagar efter avståndstagande.

5. Om det visar sig omöjligt leverans av en beställd produkt, kommer näringsidkaren sträva efter att ge en ersättningsprodukt. Genom leveransen kommer att meddelas att en ersättningspost levereras i ett klart och begripligt sätt. För ersättningsposter ångerrätten inte kan uteslutas. Kostnaden för returfrakt kommer att bäras av entreprenören.

6. Risken för skador och / eller förlust av produkter ligger hos arbetsgivaren fram till tidpunkten för leverans till konsumenten eller en pre-utsedd och företagaren meddelade företrädare, om inte annat uttryckligen avtalats.

 

Artikel 12 - varaktighet transaktioner: varaktighet, uppsägning och förnyelse
Observera

1. Konsumenten får avtala på obestämd tid, som sträcker sig till regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster, när som helst säga upp gällande regler vid uppsägning och en uppsägningstid på upp till en månad.

2. Konsumenten får ingå avtal ingås för en bestämd period, som sträcker sig till regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster, när som helst säga i slutet av den fasta sikt i enlighet med tillämpliga regler vid uppsägning och ett meddelande högst en månad.

3. Konsumenterna kan de avtal som nämns i föregående punkter:

o Avbryt när som helst och inte begränsas till uppsägning vid en viss tidpunkt eller under en viss tid,

o Minst avbryta på samma sätt som de skrivs in av honom;

o Cancel vid samma meddelande som företaget har förhandlat för sig själv.

Förlängning

4. Ett kontrakt för en bestämd period, som sträcker sig till regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster får inte förlängas automatiskt eller förnyas för en bestämd tid.

5. Utan hinder av föregående stycke, är ett avtal som ingås för en bestämd period, som sträcker sig till regelbunden leverans av dagligen eller veckotidningar och tidskrifter förnyas automatiskt för en bestämd period på upp till tre månader, eftersom konsumenterna här förlängt överenskommelse före slutet av förlängningen kan säga med en uppsägningstid på upp till en månad.

6. Ett kontrakt för en bestämd period, som sträcker sig till regelbunden leverans av produkter eller tjänster får endast förlängas för en obestämd tid eftersom konsumenten kan avbryta när som helst med en uppsägningstid på upp till en månad och ett meddelande om mer än tre månader sträcker sig till den vanliga fallet i avtalet, men mindre än en gång i månaden, levererar dagligen, nyheter och veckotidningar och tidskrifter.

7. Ett avtal med en begränsad varaktighet regelbunden leverans av dagstidningar, veckotidningar och tidskrifter (rättegång eller introduktions prenumeration) kommer att avslutas automatiskt och inte stillatigande fortsatte efter rättegången eller inledande.

Dyra

8. Om ett avtal har en varaktighet på mer än ett år, får konsumenten efter ett år återkalla när som helst avsluta med en uppsägningstid på upp till en månad, om inte rimlighet och rättvisa mot uppsägning före utgången av den överenskomna tiden motstå.

 

Artikel 13 - Betalning
1. Om inte annat avtalats, att de skulder som konsumenten ska betalas inom 14 dagar efter starten av betänketiden som avses i artikel 6 punkt 1. I fråga om ett kontrakt för att tillhandahålla en tjänst, fångar denna term efter det att konsumenten har fått bekräftelse på avtalet.

2. När säljer produkter till konsumenter i allmänna villkor får aldrig föreskrivas en förskottsbetalning på mer än 50%. Om betalning kommit överens, får konsumenten inte hävda några rättigheter när det gäller genomförandet av beställningen eller tjänst (er) innan förskottsbetalning gjorts.

3. Konsumenten är skyldig att felaktigheter i uppgifter eller omedelbart specificerade betalning till operatören.

4. I händelse av utebliven betalning från konsumenten, operatören föremål för lagstadgade begränsningar, rätten att gå vidare till konsumenten tillkänna ut en rimlig kostnad.

 

Artikel 14 - Klagomål
1. Företagaren har en väl omskrivna klagomål och behandlar klagomål enligt detta förfarande.

2. Klagomål om genomförandet av kontraktet måste omedelbart, fullständigt och tydligt beskrivna och överlämnas till entreprenören, efter det att konsumenten har upptäckt brister.

3. Klagomålen entreprenör inom en period av 14 dagar från dagen för mottagandet svarade. Om ett klagomål är en överskådlig längre behandlingstid, besvaras av operatören inom den period på 14 dagar med ett mottagningsbevis och en indikation om konsumenten kan förvänta sig ett mer detaljerat svar.

4. Om överklagandet inte kan lösas i samförstånd skapar en tvist som är föremål för tvist.

 

Artikel 15 - Tvister
1. Avtal mellan entreprenören och konsumenten av dessa termer avser endast nederländsk lag.

 
Artikel 16 - Ytterligare eller andra villkor
 

Ytterligare eller andra bestämmelser i dessa villkor kan inte vara till nackdel för konsumenterna och bör registreras skriftligen eller kan vara sådana att dessa av konsumenten på ett lättillgängligt sätt lagras på ett varaktigt medium.

Mer Oriental Shop

Top 10 Aziatische bieren

Top 10 Aziatische bieren

 Top 10 Aziatische bieren 1) Saigon bier Dit Vietnamees bier wordt gebrouwen met gerst en ri…

Kontakt

The Oriental Shop
William Hedastraat 23
1816KC Alkmaar
T: 0031857732082

Skicka oss ett meddelande

Ta emot månatliga de senaste erbjudandena

Copyright 2017 The Orientalshop | Yuluma Internet